Det tog bara en månad

Hej,

Ditt serviceärende med serviceordernummer 2005690 har blivit klart och kommer snart levereras till er. I de fall där serviceordern innehåller flera enheter är det inte säkert att alla enheter i ordern
blivit klar och skickas i så fall vid ett senare tillfälle.

[…]

Med vänliga hälsningar, Jens of Sweden AB

WOW! Nästan en månad tog det!

Äntligen är min Jens of Sweden mp3-spelare klar. Ni vet, den där som jag köpte, pluggade in och lyckades få igång i hela fem minuter. Det behövdes två arga mail innan de vaknade och (enligt service-statusen) lade in en ny fungerande mjukvara i spelaren. Det är ju nästan imponerande.

Undrar om det är Jens själv som lagat den? Det kan ju i så fall förklara dröjsmålet.

Jens of Sweden – stämmer myten?

Jens of Stendöd.

Jag föll för suget och beställde en Jens of Sweden MP-120 mp3-spelare för 895 kronor på inet.se. Många avrådde mig från att köpa den eftersom kvaliteten sägs vara sviktande, men det brydde jag mig inte om – Jens verkar ju vara en reko kille.

Fick hem den idag, hämtade den glatt på ICA tillsammans med tillhörande snöret som fick beställas separat, och gick hem. Pluggade in spelaren i datorn för att ladda och fylla med musik, fungerade klockrent. Började med att ladda ner senaste mjukvaruuppgraderingen från Jens of Swedens hemsida. Installerade, Completed, smidigt och smutt. Klockrent ju!

Men plötsligt… tjoff! Skärmen blev svart och allt bara dog. Sen dess har jag inte fått igång den. Den laddas inte och det går inte att slå på den överhuvudtaget.

Har provat precis allt; startat om dator, provat i annan dator, tryckt in resetknapp, ingenting fungerar. Jag blir så less.

Det hela verkar sluta med ett returnummer från Jens of Swedens serviceavdelning. Det ska bli intressant att se hur man blir bemött efter att ha skickat in den. Riktigt spännande att behöva skicka in splitter nya produkten på service efter fem minuters användning. Eller kanske inte…