Samtal med Telias kundtjänst

Telia: Välkommen till Telia, du talar med X
Robin: Ja, hejsan, Robin heter jag och jag har problem med er WLAN-surfzon på Wayne´s Coffee vid Medborgarplatsen. Allt har gått otroligt slött under en timme och nu är det helt dött.
Telia: Vilket operativsystem använder du?
Robin: Hmm.. Mac OS X.
Telia: Okej, har du provat att starta o…
Robin: Jadå, allt sånt är fixat. Jag hade över 30 sekunders ping mot både Internet och era interna servrar innan det dog, och det är samma när jag försöker koppla upp mobiltelefonen. Kanske ni bara kan starta om accesspunkten eller så?
Telia: 30 sekunders ping? Fniss. Du menar 30 millisekunder?
Robin: Nej. Jag menar 30 sekunders ping.
Telia: Nej, det funkar så att när du pingar så…
Robin: 30 SEKUNDERS PING. Trettitusen millisekunder. Mot 10.0.0.6. Kan du vara snäll och kolla upp det bara?

…senare…

Telia: Det är inget fel hos oss, jag har 13 millisekunders ping mot den där accesspunkten, så det är nog fel hos dig. Kan du prova att klicka på…
Robin: Jag testar nog att koppla upp mig med en annan leverantör istället. Tack, hej.

20 sekunder och 19 kronor senare fixade RoverRabbit biffen. Hurra!