En reklamares klimax

Som reklammänniska får man ibland en alldeles speciell känsla i kroppen. En obeskrivlig men ack så trevlig rysning som dyker upp när man minst anar det. På bussen, när man surfar runt på nätet, tittar på tv eller bläddrar i en tidning hos frisören. Känslan infinner sig i samma ögonblick som man ser en snygg och innovativ men samtidigt toksimpel produktion. Det kan vara en banner på nätet, baksidan på ett taxikvitto eller en reklamspot i radio.

Idag har den känslan infunnit sig två gånger. När jag gick på lunch såg jag en vrålbra copytext på Sveavägen som jag tänkte fotografera och lägga ut senare under veckan. På väg tillbaka från lunch och möte kom känslan en andra gång, då när jag passerade den här stortavlan på Odengatan:

 

Så otroligt simpelt att bara använda klockan ovanför – men det gör ju hela grejen. Grymt bra och grattis Swedbank till en bra start (trots en tveksam logo…)!