Nu börjar jag bli fundersam.
Här går man och är irriterad på 3, företaget som snarare är en cirkus än en mobiloperatör, och planerar att byta till Tele2Comviq istället. Cirka 7312 kr per år skulle jag spara in på att byta operatör.
Efter att jag skrev mitt senaste arga inlägg ringde jag Tele2s kundservice för företag och ville teckna abonnemang, men just då låg alla deras datorsystem nere och operatören bad att få ringa tillbaka dagen efter, och tills dess ha satt ihop en offert och plockat fram lite förslag på telefonnummer. Sjysst, tänkte jag!
Hon ringde aldrig. Istället fick jag ringa upp två dagar senare och fråga efter samma tjej. ”Jag ska be henne ringa upp dig”, blev jag lovad. Inte heller den här gången blev jag uppringd.
Nu provade jag en ny strategi. Ringde kundservice och förklarade hela min situation och mina önskemål igen. Den här gången kom jag längre; fick ett telefonnummer jag var nöjd med och fick spela in ett muntligt abonnentavtal som skulle räcka för att få abonnemanget aktiverat och skickat till mig. ”Om mindre än en vecka får du SIM-kort och allt annat du behöver”.
Nu har det gått två veckor och fortfarande har inget från Tele2 dykt upp i brevlådan. Nyss ringde jag för fjärde gången och frågade vad de höll på med. Killen i kundservice sökte på mina uppgifter och kunde konstatera: ”Nej, här finns ingen inspelning lagrad. Hittar inget abonnentavtal alls… föreslår att du går till Onoff eller liknande och tecknar där istället…”.
Vad säger man?
Update: Skickade ett mail till Tele2s marknadschef med kopia till VD.