Idag rann bägaren över.
Jag har ett enormt tålamod när det gäller ny teknik och företag som driver på marknaden, men efter två år och säkert hundratals samtal till 3s kundtjänst och fortfarande ingen förbättring av något, ger jag nu upp och byter operatör.
Ringde 3 och försökte komma fram till någon bra lösning, då jag fortfarande har ett par månader bindningstid kvar, men det lyckades jag inte med. Det var kalla handen direkt, trots att han såg alla mina ärenden i databasen. Utöver detta har 3s nät legat nere större delen av arbetsdagen idag – jag har med andra ord varken kunnat ringa eller ta emot samtal/SMS på mitt företags officiella telefonnummer på hela dagen. Inte heller har man kopplats till telefonsvararen, utan bara fått höra något skumt felmeddelande eller spärrton. Illa! Riktigt, riktigt illa.
Nu väntar jag på en offert och förslag på bra telefonnummer från Tele2Comviq. Jag har avskytt dem i flera år, sedan jag bytte från ett struligt Comviq Kontant, men efter rekommendationer från vänner och bekanta, föll valet ändå på dem. Dessutom har de sjukt bra priser.
Kul överslagsräkning:
Med 3 betalar jag idag ca 14080 kr om året.
Med Tele2Comviqs företagsabonnemang betalar jag ca 6768 kr om året.
Jag sparar således ca 7312 kr per år, bara på att byta operatör. Som en bonus kanske jag även kommer kunna ringa med min mobiltelefon, till skillnad från idag. Helt sanslöst.
I’ll keep you informed.